Logo

19/06/2019 Harde opstelling fiscus naar intermediairs verontrust NOB en RB

Het NOB en het RB hebben voor de vierde keer sinds 2011 laten onderzoeken hoe hun leden (in totaal ruim 12.000) denken over het functioneren van de Belastingdienst. Daaruit volgt dat de bereikbaarheid en de toegankelijkheid van de Belastingdienst nog altijd niet op het niveau zijn dat anno 2010 mag worden verwacht.

De leden van de NOB en RB ervaren een verharding in de manier waarop medewerkers van de Belastingdienst zich opstellen, namelijk formeler en waar mogelijk sneller geneigd tot het opleggen van boeten. De NOB- en RB-leden waarderen de kwaliteit van de dienstverlening van de Belastingdienst met een 5,9, waarbij sprake is van een dalende trend in vergelijking met eerdere onderzoeken. In het geval belastingadviseurs een vaste contactpersoon hebben bij de Belastingdienst, neemt de waardering over de kwaliteit van dienstverlening enorm toe. Uit het onderzoek blijkt verder dat directe en persoonlijke communicatie tussen fiscaal dienstverleners en Belastingdienstmedewerkers leidt tot verbetering van de dienstverlening en het de onderling (vertrouwens)relatie vergroot.

bron: https://www.futd.nl/fiscaal-nieuws/

 

Tagged under belastingdienst nob belastingadviseurs
Template Design © GJ-R Webdevelopment. All rights reserved.